מתוח: עשרות רקטות שוגרו מדרום ומצפון; הקבינט יכונס

קובי פינקלר No Comments on מתוח: עשרות רקטות שוגרו מדרום ומצפון; הקבינט יכונס

בעקבות התפרעויות בהר הבית, 34 רקטות נורו במהלך יו"ט ראשון של חג הפסח לעבר כמה יישובים בצפון הארץ במטח שלא נראה כמותו מאז פרצה מלחמת לבנון השנייה. במקביל ארגוני הטרור ברצועת עזה שיגרו גם הם טילים לעבר ישראל בהמשך למטחי הימים האחרונים. דובר צה"ל מסר כי 25 מהשיגורים יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית, כחמישה שיגורים נפלו בשטח ישראל. בעקבות כך, בישראל הודיעו כי יכנסו את הקבינט שלא כונס כבר חודשיים; באופוזיציה מגנים את המממשלה

צילום: אלברט סאדיקוב / Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אזעקות נשמעו בשעות הצהריים בצפון הארץ ועשרות טילים שוגרו לעברם. לפי צה"ל מדובר ב-34 רקטות שנורו לעבר כמה יישובים ובהם שלומי, בצת, חניתה, גורן, ראש הנקרה ועברון במטח שלא נראה כמותו מאז 2006, אז פרצה מלחמת לבנון השנייה. השיגורים אירועו ברקע הפגנות ערבים בהר הבית במסגרת חודש הרמדאן והתגובה הרפה של ממשלת ישראל. באירועים בצפון נפצע תושב האזור באופן קל בלבד. לא היו נפגעים בנפש.

בתגובה לאירועים הודיעה לשכת ראש הממשלה על כינוס הקבינט המדיני-ביטחוני, יותר מחודשיים מאז שכונס בפעם האחרונה.

דובר צה"ל מסר כי 25 מהשיגורים יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית, חמישה שיגורים נפלו בשטח ישראל, באשר לארבעה שיגורים נוספים, מידע על מיקומם נמצא בבדיקה. מדובר בנתונים שאינם סופיים. הערכה של גורמים צבאיים כי ישראל תמצא שעת כושר כדי להחזיר על ירי הטילים, אך חג הפסח וימי הרמדאן נלקחים בחשבון מחשש להסלמה.

במערכת הביטחון מעריכים שארגונים פלסטיניים מדרום לבנון עומדים מאחורי הירי, ולא חיזבאללה – שהבהיר שלא הוא זה ששיגר את הרקטות. תורמת להערכה זו העובדה שראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמעיל הנייה, קיים פגישות בביירות בעיצומה של ההסלמה.

משטרת ישראל מסרה כי עשרות צעירים פורעי חוק חלקם רעולי פנים, הכניסו לתוך המסגד זיקוקין ואבנים במטרה להפר את הסדר במקום תוך חילול המקום. בשלב מסויים ניסו שוב לסגור את דלתות המסגד ולמנוע מהמתפללים לצאת מהמסגד במטרה להתבצר בו. כוחות המשטרה מנעו מפורעי החוק לסגור את הדלתות ולהתבצר, וסייעו למתפללים לצאת מהמסגד. בשלב מסויים, הפורעים החלו בקריאות הסתה, ירי זיקוקין, וידוי חפצים לעבר השוטרים שפעלו במקום והמתפללים. הם פוזרו וההתבצרות נמנעה ושקט במקום.

יו"ר כחול לבן בני גנץ ימסור הצהרה לתקשורת בעוד שעה קלה

יו״ר מפלגת העבודה, ח״כ מרב מיכאלי הגיבה: "חזרנו והתרענו שנתניהו מוביל לסכנה בטחונית. והנה -כאוס, טילים, אלפי ישראלים שרצים למקלטים בצפון ובדרום אחרי יום קשה גם בירושלים. הסלמה ביטחונית שלא נראתה כאן מזמן, והממשלה? שר פיתות שמבעיר את הר הבית ושר בטחון מתנדנד כחלק מחיסול פוליטי. נתניהו מסוכן לביטחון ישראל, היום יותר מתמיד.

ראש האופוזיציה ויו״ר יש עתיד יאיר לפיד: "ישראל נמצאת היום בעימות בארבע זירות במקביל: בגבול הצפון, בעוטף עזה, ביהודה ושומרון ובירושלים. אחרי שבממשלה הקודמת הבאנו שקט בטחוני ומדיני, התנהלות קיצונית וחסרת אחריות של הממשלה הנוכחית הובילה לפגיעה חמורה בהרתעה. אוייבינו טועים בהערכת החוסן הפנימי שלנו. כשמדובר בבטחון אין במדינת ישראל אופוזיציה וקואליציה. אנחנו נתייצב מאוחדים מול כל אוייב. האופוזיציה תתן לממשלה גיבוי מלא לתגובה קשה של צה"ל וכוחות הביטחון".

|ישראל צריכה להגיב בזמן ובמקום שנכונים לנו. אנחנו לא צריכים לשחק לידיהם של אלה שמנסים לחמם את האיזור בחודש הרמדאן. במקום לפעול לפי לוח הזמנים של אוייבינו, עלינו להגיב בעוצמה וללא רחם בהתאם להערכת המצב המתפתחת של גורמי הבטחון. אני שולח מכאן חיזוק לתושבי הצפון, לתושבי עוטף עזה, לצה"ל, למשטרת ישראל ולכל עם ישראל" אמר לפיד.



0 תגובות